Faragó Boglárka weboldala

Tanulást megalapozó pszichés funkciók preventív fejlesztése

Tematika

Időpont

Tananyag

2025. Március 25. Kedd

1. Bevezetés, követelmények, feladatok megbeszélése

2. Az alapfogalmak megismerése: fejlődés, fejlesztés, prevenció, fejlődés támogatása

3. Az idegrendszer fejlődésének neuropszichológiai alapjai

4. A kognitív fejlődés

2025. Április 1. Kedd

5. Az érzékszervi mozgásos tapasztalatok szerepe az idegrendszer érésében. A mozgás és az értelmi fejlődés kapcsolata

6. Komplex prevenciós óvodai program elméleti háttere és alapelvei

7. A Komplex prevenciós óvodai program fő elemei

8. Mozgásfejlődés támogatása

2025. Április 8. Kedd

9. Az érzékelés és észlelés fejlődésének támogatása 3-7 éves kor között

10. A figyelem fejlődése és fejlődésének támogatása 3-7 éves kor között

11. Az emlékezet fejlődése és fejlődésének támogatása 3-7 éves kor között.

12. A gondolkodás fejlődése és fejlődésének támogatása 3-7 éves kor között

13. A testséma kialakulását meghatározó tényezők. A testséma kialakulását segítő gyakorlatok.

14. A nyelvi fejlődés és az értelmi fejlődés kapcsolata. A nyelvi fejlődést segítő gyakorlatok

15. A Komplex Prevenciós óvodai program alkalmazásának feltételrendszere

 

Követelmények

A kurzus teljesítésének a feltételei:

  • A gyakorlati jegyhez sikeres zárthelyi dolgozat, az órai feladatokban való aktív részvétel szükséges.
  • A zárthelyi dolgozat sikeres teljesítéséhez 50% szükséges: 0-50% elégtelen, 51-62% elégséges, 63-75% közepes, 76-88 % jó, 89-100% jeles.
  • A zárthelyi dolgozatok pótlására, javítására az utolsó tanítási héten van lehetőség.
  • A kurzus részvételköteles a Tanulmányi és Vizsgaszabályzat rendelkezései szerint egy igazolatlan és két igazolt hiányzás megengedett.

A felkészülést segítő anyagok a következő oldalon elérhetők: http://tanitlap.uni-eger.hu/farago_boglarka/

 

Irodalom

Kötelező irodalom:

  • Balázsné Szűcs Judit, Bíró Antalné, Galléné Falka Éva, Kalmárné Géczi Gabriella, Kifor Lászlóné, Kuhn Gabriella,Porkolábné Balogh Katalin, Szaitzné Gregorits Anna: Komplex Prevenciós Óvodai Program – Kudarc nélkül az iskolában. Trefort Kiadó, Budapest, 2009. ISBN: 978 963 446 2989
  • Csépe Valéria: Kognitív fejlődés – Neuropszichológia. Gondolat-Infonia Kiadó, Budapest, 2005. ISBN: 978 963 956 7788
  • Martonné Tamás Márta: Fejlesztő pedagógia. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 2002. ISBN:       963 635 458

Ajánlott irodalom:

  • Daniel Siegel, Tina Payne Bryson: A gyermeki elme. Ursus Libris Kiadó, Budapest, 2014. ISBN: 9789639718647
  • Huba Judit: Pszichomotoros fejlődés és fejlesztés. Logopédia Kiadó, Budapest, 2011. ISBN: 9638907530

 

Tantárgy kredit

3

Tantárgykód

NBP_OV040K3

Kurzus típusa

Nappali tagozat / Full time Course