Faragó Boglárka weboldala

A személyiség fejlődése

Tematika

Hét

Tananyag

  1. Február 19.

Bevezetés, követelmények, feladatok megbeszélése. Személyiséglélektani alapfogalmak. Tipológiák és vonáselméletek

  1. Február 26.

A freudi pszichoanalízis, mélylélektani iskolák, neoanalitikusok

  1. Március 5.

A behaviorizmus és a kognitív pszichológia

  1. Március 12.

A humanisztikus pszichológia

  1. Március 19.

Zárthelyi dolgozat

  1. Március 26.

Fejlődéslélektani alapfogalmak

  1. Április 2.

A fejlődés sajátosságai a különböző életkori szakaszokban: Magzati fejlődés, újszülöttkor és csecsemőkor

  1. Április 9.

A fejlődés sajátosságai a különböző életkori szakaszokban: Kisgyermekkor és óvodáskor

  1. Április 16.

A fejlődés sajátosságai a különböző életkori szakaszokban: Iskolaérettség és iskoláskor

  1. Április 23.

Tavaszi szünet

  1. Április 30.

A fejlődés sajátosságai a különböző életkori szakaszokban: Serdülőkor, fiatal felnőttkor és felnőttkor

  1. Május 7.

A környezeti hatások szerepe a gyermekek fejlődésében, kiemelten az új információhordozók, infokommunikációs technikák (pl. számítógép, internet stb.) hatása gyermek fejlődésére

  1. Május 14.

Zárthelyi dolgozat

  1. Május 21.

A félév zárása, az elmaradások pótlása, a félév anyagának integrálása

 

Követelmények

A kurzus teljesítésének feltételei:

  • A gyakorlati jegyhez sikeres zárthelyi dolgozat, az órai feladatokban való aktív részvétel szükséges.
  • A zárthelyi dolgozat sikeres teljesítéséhez 50% szükséges: 0-50% elégtelen, 51-62% elégséges, 63-75% közepes, 76-88 % jó, 89-100% jeles.
  • A zárthelyi dolgozatok pótlására, javítására az utolsó tanítási héten van lehetőség.
  • A kurzus részvételköteles a Tanulmányi és Vizsgaszabályzat rendelkezései szerint egy igazolatlan és két igazolt hiányzás megengedett.
  • A zárthelyi dolgozatokat az 5. és a 13. héten (előreláthatóan március 19. és május 14.) írjuk.

A felkészülést segítő anyagok a következő oldalon elérhetők: http://tanitlap.uni-eger.hu/farago_boglarka/

Irodalom

Kötelező olvasmányok:

  • —  CARVER, Charles S. – SCHEIER Michael F.: Személyiséglélektan. Budapest: Osiris Kiadó, 2000.
  • —  COLE, Michael – COLE, Sheila R.: Fejlődéslélektan. Budapest: Osiris Kiadó, 2004.
  • —  VAJDA Zsuzsanna: A gyermek pszichológiai fejlődése. Pécs, Helikon Kiadó, 2000.

Ajánlott irodalom:

  • —  HATVANI A. – ESTEFÁNNÉ Varga M. – TASKÓ T.: Személyiség és szociálpszichológiai alapismeretek, Eger, EKF Líceum K., 2001.
  • —  KULCSÁR Éva: A serdülőkori fejlődés pszichológiai jellemzői. Iskolapszichológia 29. Budapest, Argumentum, 2005.
  • —  TARI Annamária (2011): Z generáció – Klinikai pszichológiai jelenségek és társadalom-lélektani szempontok az Információs Korban. Tericum Kiadó,Budapest.
  • —  VIKÁR György: Az ifjúkor válságai. Budapest, Animula, 1999.

A kurzust teljesítését segítő (kötelező / ajánlott) digitális tananyagok:

Tantárgy kredit

2

Tantárgykód

NMP_PS020G2

Kurzus típusa

Nappali tagozat / Full time Course