Tanulásmódszertan_levelező
Tematika
|
Követelmények
- Kurzuson való részvétel, órán lévő aktivitás
- Beküldendő feladatok: A kurzus minden témájához kapcsolódnak feladatok, melyek közül 4-et tetszőlegesen kiválasztva, a félév végén kell elküldeni. Ezek a feladatok egy értékelési szempontsor szerint pontokat érnek, a végső pontszám beleszámít a kurzusértékelésbe.
Irodalom
Kötelező olvasmányok:
- Balogh László (1997): Tanulási stratégiák és stílusok – a fejlesztés pszichológiai alapjai, Debrecen, KLTE Pedagógiai-Pszichológiai Tanszék.
- Horányi Katalin (2002): Tanuljunk tanulni, Budapest, Magyar Könyvklub.
- Mező Ferenc (2004): A tanulás stratégiája, Debrecen, Pedellus Novitas Kft.
- www.tanulasfejlesztes.ektf.hu
- http://caps.ucsd.edu/Downloads/tx_forms/koch/pomodoro_handouts/ThePomodo...
Ajánlott irodalom:
- Csépe Valéria, Győri Miklós, Ragó Anett (). Tanulás-emlékezés, tudás. In: Általános pszichológia. Osiris Kiadó, Budapest
- http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop425/2011_0001_520_altalanos_pszichologia_2/ch06.html
- Fercsik Erzsébet (2003): Dolgozatírás – felsőfokon, Budapest, Krónika Nova Kiadó.
- Metzig W. − Schuster M. (2003): Tanuljunk meg tanulni! A tanulási stratégiák hatékony alkalmazásának módszerei, Budapest, Medicina.
- Mundsack, A. − Deese, J. − Deese, E. K. (2006): Hogyan tanuljunk? Kulcs a sikeres tanuláshoz, Budapest, Panem.
- Schlögl Attila (2000): Az ember feje nem káptalan? Emlékezetfejlesztés, Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó.
- Schuster, M. (2005): Vizsgadrukk. A vizsgára történő felkészülés legeredményesebb módszerei, Budapest, Medicina
- Tordai Zita (2015). Tanulás és személyiségfejlesztés I.
- Zimbardo, P. – Boyle J. (2012): Az időparadoxon. Budapest, HVG Kiadó Rt.
Tantárgy kredit
0
Tantárgykód
LBP_PS908G2
Kurzus típusa
Levelező tagozat / Correspondence Course