Bemutatkozás
Elérhetőség
Racsko Réka
főiskolai tanársegéd
Médiainformatika Intézet
Humáninformatika Tanszék
Eszterházy Károly Főiskola
Eger, 3300 Eszterházy tér 1. (II. emelet, 332-A.)
Telefonszám: 06-36/520-400/2244
Fogadóóra
szerda 8:00-9:30
Rövid bemutatkozás
Racsko Réka 1986. március 18-án született Jászberényben.
2009-ben felkérést kapott az Eszterházy Károly 2009 februárjától előbb tudományos segédmunkatársként, majd tanársegédként vesz részt a munkákban. Közben elvégezte a mesterszakot informatikatanár és pedagógiai értékelés-mérés szakpáron.
Kutatási területe az elektronikus tanulási környezetek, illetve az ezek kialakításával kapcsolatos módszertani kérdések, a tanári munka erőforrásai a 21. században, az internet és a web 2.0 oktatási lehetőségei az oktatásban, továbbá az információkeresés hagyományos és elektronikus eszközei. Szívesen foglalkozik kvantitatív mérőeszközök statisztika kiértékelésével SPSS programban.
2015-ben abszolutóriumot szerzett az Eszterházy Károly Főiskola Neveléstudományi Doktori Iskolájában, doktorjelölt lett.
Önéletrajz
unkahely:
- 2014. december-2015. október: Türr István Képző és Kutató Központ
- kutatási szakértő
- 2012. augusztus 1-től tanársegéd
- 2009-2010: Apple Inc. Campus Representative természnépszerűsítő, szaktanácsadó
- 2009. február 1-jétől Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézet, fejlesztő asszisztens
- 2008. július 28-2009. január 31-ig IT-Services Hungary Kft. Debrecen, levelezési szerver-támogató, second level support (CES) (DAIMLER)
Tanulmányok:
- 1992-1998 Jászágói Általános Iskola
- 1998-2004 Deák Ferenc Gimnázium és Közgazdasági Szakközépiskola (Jászárokszállás)
- 2004-2008 Eszterházy Károly Főiskola, Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar, informatikus könyvtáros (információbróker szakirányon) (diplomaminősítés kiváló)
- 2004-2009 Eszterházy Károly Főiskola, Gazdaság-és Társadalomtudományi Kar, kommunikáció (elektronikus sajtó szakirányon) (diplomaminősítés: jó)
- 2009-2012 Eszterházy Károly Főiskola, Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar, pedagógiai értékelés, mérés tanára (mesterképzés) (diplomaminősítés kiváló)
- 2009-2012 Eszterházy Károly Főiskola, Természettudományi Kar, informatikatanár (mesterképzés) (diplomaminősítés kiváló)
- 2012. február-május: Valdosta State University (USA. Georgia). Department of Curriculum, Leadership and Technology. Instructional Technology fiatal kutató.
- ITED 7050 Distance Education
- ITED 7500 Management and Production of Multi Media Projects
- ITED 8100 Theories, Models, and Perspectives on Instructional Technology
- ITED 8200 Instructional Design for Training and Education
- Valdosta State University (USA. Georgia). English Language Institute kutatója (visiting instructor)
- 2012. szeptembertől Eszterházy Károly Főiskola Neveléstudományi Doktori Iskola doktorandusza
- 2015. június: abszolutórium megszerzése EKF NTDI
- 2015. július-: doktorjelölt
- 2016. január: doktori szigorlat (summa cum laude minősítéssel)
Szakmai gyakorlat:
-
2007. augusztus – 2008. július
gyakornok
Líceum Televízió-Eszterházy Károly Főiskola Eger -
2007-2008
gyakornok
Eszterházy Károly Főiskola. Multimédia Kutatólaboratórium - 2008. október 10-15. T-Systems. Stuttgart. gyakornok
Szakdolgozat:
- Racsko Réka (informatikus könyvtáros): Új könyvtári szolgáltatások az interneten. EKF TKTK Témavezetőm: Kerecsendi András
- Racsko Réka (kommunikáció szak): Az internet új nyilvánosságai : az iwiw és társai. EKF GTK 2009. Témavezetőm: dr. Andok Mónika
- Racsko Réka (informatikatanár): Az információkeresés hagyományos és elektronikus eszközei : A könyvtári és internetes információforrások használatát bemutató jó gyakorlatok. EKF TTK 2011. Témavezetőm. dr. Radványi Tibor
Szakmai, közéleti tevékenységek:
-
2009: XXIX. OTDK 13. PEDAGÓGIAI, PSZICHOLÓGIAI, KÖZMŰVELŐDÉSI ÉS KÖNYVTÁRTUDOMÁNYI SZEKCIÓ 2009. április 6–8.
OTDK részvétel
Az internet hatása a mulltifunkciós könyvtárkép kialakítására -
2010. sulinet.tan junior pályázó döntőben jutott (különdíjas)
Az információkeresés hagyományos- és elektronikus eszközei
A könyvtári és internetes információforrásokat bemutató jó gyakorlatok -
2011. XXX. Jubileumi OTDK
Elektronikus tanulási környezetek. Forrástájékoztatás a tanárképzésben
Tanulás-Tanításmódszertani-Tudástechnológiai Szekció Pedagógiai informatika-informatikai pedagógia szekció Szarvas 2011. április 18-20.
országos 2. helyezett
Tagságok:
- Eszterházy Károly Főiskola Doktorandusz Önkormányzat
elnök (2012. szeptember-2014. szeptember)
Küldöttgyűlés tag (2014. december- )
- Intézményi Doktori Habilitációs Bizottság tag (2012. szeptember-)
- Videós Interakciós Kutatócsoport tag (2012-)
- EKF Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar Kari Tanács tag (2013-2014-2015)
Továbbképzések:
- 2008: Debreceni Egyetem. Informatika Kar. Bevezetés a Lotus Notes Domino használatába (30 óra)
- 2009: Nemzeti Tankönyvkiadó 30 órás továbbképzés
- 2010: A tanári mesterség IKT alapjai (30 óra)
- 2010: Multimédiás és oktatási segédanyagok készítése (30 óra)
- 19. Bolyai Nyári Akadémia. Csíkszereda. Kooperatív technikák oktatásban. előadó
- 20. Bolyai Nyári Akadémia. Csíkszereda. Kooperatív technikák oktatásban. előadó
- Esélyegyenlőség oktatási az Eszterházy Károly Főiskolán (TÁMOP 5.4.6.2)
- 2015: A fejlesztő biblioterápia és a fejlesztő e-biblioterápia alkalmazása adott tematika alapján a köznevelésben akkreditált szakirányú továbbképzés (TÁMOp 3.3.1.3) Sárospatak
eLearning:
- 2009-2010: Bibliográfiai adatfeldolgozás I. III. kurzus (formai feltárás) tutor (dr. Tóvári Judittal)
- 2009-2011: Hálózati médiakommunikáció kurzus tutor
-
2011: Információkereső nyelvek I. tutor
2012-: Számítógépes adatfeldolgozás, Információkereső nyelvek II., - 2013-: Az EU információs rendszere (távoktatás)
Szakdolgozó hallgatóim:
-
Balog Krisztina (2016):
A könyvtárak szerepe az interneten történő zaklatásokkal szembeni prevencióban -
Szunyi Kinga (2016):
A könyvtárak helye és a könyvtárosok szerepe a Big Data korában -
Sára Zsuzsanna (2016):
Információfeldolgozás a 21. században a könyvtárak szemszögéből -
Babiczki Tamás (2016):
A képregények szerepe és lehetőségei napjaink digitális történetmesélésében -
-
Vécsey Ádám (2015):
A könyvtár és a könyvtáros szerepe az információs társadalomban
-
Vécsey Ádám (2015):
-
Héjjas Flóra (2015):
Könyvtár és közösség: a web 2.0 megjelenése a magyar megyei könyvtárak honlapjai- OTDK részvétel Debrecen 2015.
-
Kisberk Hella(2015):
A Bács-Kiskun megyei Katona József Könyvtár fiókkönyvtárai -
Kocsis András (2013) védés éve (2015)
Az elektronikus információszolgáltatás eszközei Magyarországon -
Németh Anna (2014-):
A MARC szabvány lehetőségeinek megvalósulása a hazai könyvtári gyakorlatban: összehasonlító elemzés -
Dobos Rhea (2013):
A könyvtárosok megítélése az információs társadalomban
Projektekben való részvétel:
-
Kutatási asszisztens:
-
Classmate Pc a hazai közoktatásban –iskolai beválás-vizsgálat (2 félév) 2009-2010. EKF Gyakorlóiskola 5. osztály
URL: cmpc.ektf.hu -
e-Papír a hazai közoktatásban féléves projekt (iskolai beválás-vizsgálat, pedagógiai kísérlet )
az EKF Gyakorlóiskolájában 7. évfolyam és a Neumann János Informatikai Szakközépiskola és Gimnázium 11. évfolyamánál. 2010. 1. félév Az ePapír pilot projekt a “21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” – TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-002 számú kiemelt projekt részeként valósul meg.
URL: epapir.ektf.hu -
iPad a hazai közoktatásban iskolai beválás-vizsgálat, pedagógiai kísérlet
2011-2013 folyamatosan. Az eszköz beválás-vizsgálata, majd iBooks interaktív tankönyvvel történő oktatás.
-
Classmate Pc a hazai közoktatásban –iskolai beválás-vizsgálat (2 félév) 2009-2010. EKF Gyakorlóiskola 5. osztály
-
Résztvevő, szakmai megvalósító:
-
TÁMOP 4-1-2-08/1/2009-0005.
A Kurzusmegosztás elvén (OCW) alapuló informatikai curriculum és SCORM-kompatibilis tananyagfejlesztés informatikus könyvtáros BA, MA lineáris képzésszerkezetben tananyagíró (Virtuális könyvtárak) -
TÁMOP-4.1.2.A/1-11/1
Korszerű információtechnológiai szakok magyarországi adaptációja
Tananyagíró: Tartalommenedzsment; IKT erőforrás-menedzsment -
TÁMOP 5.4.6.A-12/2-2012-0023
Esélyegyenlőség oktatása az Eszterházy Károly Főiskola Tanárképzési és Tudástechnológiai Karán
-
TÁMOP 4-1-2-08/1/2009-0005.
-
Résztvevő és oktató
-
TÁMOP-3.2.4.A-11/1-2012-0067 projekt
Az Eszterházy Károly Főiskola Tittel Pál Könyvtár és Médiacentrumának szolgáltatásfejlesztése könyvtári elektronikus katalógusok fejlesztéséért felelős személy -
TÁMOP 4.2.2.C-11/KONV IKT a tudás és tanulás világában-humán teljesítménytechnológiai (HPT) kutatások és képzésfejlesztés
szakmai asszisztens (3.modul) - TÁMOP 5.4.6.A-12/2-2012-0023 Esélyegyenlőség oktatása az Eszterházy Károly Főiskola Tanárképzési és Tudástechnológiai Karán
- TÁMOP-4.1.1.F-13/1-2013-0009 azonosító számú „Az Eszterházy Károly Főiskola területi társadalmi, gazdasági szerepének fejlesztése: Oktatás – Gyakorlat – Innováció
-
TÁMOP-3.2.4.A-11/1-2012-0067 projekt
- Projektmenedzser
-
- TÁMOP 5.4.6.A-12/2-2012-0023 Esélyegyenlőség oktatása az Eszterházy Károly Főiskola Tanárképzési és Tudástechnológiai Karán
-
Kutató, pilot fejlesztő (2014. 12.01-2015.10.31.)
- a TÁMOP–3.3.13-13/1-2013-0001 Eötvös József Program Pedagógiai – szakmai szolgáltató intézet fejlesztése és Projektháló -Türr István Képző és Kutató Intézet
-
Kutatási asszisztens, szakmai megvalósító (2015.05.01-10.31)
- “Digitális átállás az oktatásban” TÁMOP-4.2.2.D-15/1/KONV-2015-0027 Eszterházy Károly Főiskola
-
Kutatásvezető (2015.09.01-2015.11.30)
- Oktatási Hivatal Digitális Állampolgárság kutatás 2015.
Egyéb tisztségek:
- XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia titkár
- Tavaszi Szél 2015 konferencia szervezőbizottsági tagja
- Doktoranduszok Országos Szövetsége tag
- Intézményi gyakorlat felelőse (informatikus könyvtáros) (nappali, levelező, távoktatás) (Ba, Ma)
- Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar Kari Tanács tag
- Intézményi Habilitációs és Doktori Tanács Tag (2012-)
Nyelvtudás a “Közös Európai Referenciakeret” alapján:
- Középfokú, államilag elismert “C” típusú nyelvvizsga német nyelvből
- Középfokú, államilag elismert “C” típusú nyelvvizsga angol nyelvből
Jogosítvány:
- „B kategória”
Fotó
Beosztás
Egység
Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar, Médiainformatika Intézet, Humáninformatika Tanszék