Oktatásinformatika és akciókutatás
Tematika
Az oktatás tartalma és tervezett ütemezése:
1. konzultáció:
· Az információs kultúra helye a pedagógiában, az oktatásban
· Az oktatásfejlesztési es pedagógiai kutatások metodikája
· Az oktatástechnológiával és az oktatási rendszerfejlesztéssel kapcsolatos kutatások logikai es metodikai kérdései
· Az elektronikus tanulási környezetek (ETK) jellemzése
o ETK definiálása
o Információs és kommunikációs technológia
o Újmédia definiálása
· Terminológiai kérdések az IKT-műveltség kapcsán (Információs műveltség, Digitális műveltség, Digitális kompetencia, IKT-kompetencia)
o Kompetenciák az elektronikus tanulási környezetben
o Digitális Állampolgárság kompetenciamodell
o Komplex IKT-kompetencia (tanári professzió (Falus)
· A tanulási tanítási folyamat fejlődési trendjei
· A pedagógiai technológiai rendszertervezési es a humán teljesítménytechnológiai modellek
· A tanulásszervezési eljárások megismerése.
· Az IKT-val támogatott oktatási módszerek bemutatása.
2. konzultáció
· Az akciókutatás elhelyezése a kutatási folyamatban.
· Az akciókutatás fogalmának, és értelmezésének megismertetése.
· Akciókutatással kapcsolatos kutatások megismertetése.
· Modellkísérletek az elektronikus tanulási környezetben
· Személyes tanulási környezetek vizsgálata
o Trialogikus tanulás elmélet
o BYOD-modell
o 1:1 modell
o Mentoralt innováció
o R2d2 modell